غدّار ءُ کرشن چندر
ناول " غدّار " من ءَ گون اَت ءُ ماں بلوچستان یونیورسٹی ءِ بُک پوائنٹ ءِ کینٹین ءَ سنگتے ءِ آهگ ءِ ودار ءَ کنگ ءَ اِتاں کہ چہ باریں کُجام نیمگ ءَ دگہ منی نزّیکیں " تمردیں وانوکیں " سنگتے ءِ چم منی دست ءِ کتاب ءَ کپ اَنت ءُ دیم پہ من کئیت کتاب ءَ چِست کنت ءُ سرظاهری ءَ چم شانکے ءِ دئیگ ءَ رند پدا کتاب ءَ منی نیمگ ءَ ٹال کنت ءُ کندگے ءَ گوں درّائین ایت : " اووں! یار تو یلدئے اِشانی وانگ ءَ "
من ءَ " تمردیں وانوکانی" ہمے رویّہ دوست نہ بیت کہ دگرے ءِ وانگ ءِ دیم ءَ اڑاند بَنت
چونھا ھرکسی وتی مزاجے ءُ جتائیں پسُند ءُ ناپسُند بَنت پمیشکا باید جند ءِ ناپسُند ءَ را دومی ءَ اوں پہ ناپسُند کنگ ءَ مجبور کنگ مہ بیت ، اِے رِد ءَ ھرکس آزات اِنت کئے ءَ دوست داریت ءُ کئے ءَ نادوست کنت یا کئے را وان ایت یا ناں مہ کن کنگ ءُ نَئیلگ ءِ کرد جُوان نہ اِنت، البت تو ونتگیں چیزے ءِ درگت ءَ وتی مارشت ، هیال ءُ ریو ءَ دات کنئے بلے داشت نہ کنئے
پہ مَں کسّہ یے تُری کُجام ھم تکنیک ءَ بہ بیت بیانیہ کہ چیز ارزان ءُ تچک ءَ تچک پیش کنگ ءُ بیان بَنت جتا جتائیں واقعہانی وت ماں وت همگرنچی ءُ آئی تہا سادگی یے بیت ءُ ھر چیز پیداور اِنت ، یا چیدگی بیت کہ اود ءَ هیال، مارشت ءُ وتی مقصد ماں هاسیں نشانیانی وسیلہ ءَ پیچیده ءُ غیرروایتی درشان کنگ بَنت، یاکہ تُری آزاد تلازم خیال کہ پکر ءُ هیالانی هاسیں رد و بند نہ بیت ءُ شنگ ءُ شانگیں صورتے پیداور اِنت یا تجرید ءِ تکنیک بہ بیت کہ اود ءَ پلاٹ ءُ کارست ءِ پیداور کنگ ءُ رُدوم دئیگ سرا زور دئیگ نہ بیت پلاٹ ءُ کسّہ کوردیم بَنت - - - - - - - -
من ءَ انچیں گِدار وانگ ءَ وشتر بیت ماں آئی ءِ تہا ابیلے ءَ نداره کُت بہ کناں، پہ مَں زردانی مارشت ءُ پگراں بیاریت ءُ یک چاگردے ءِ داستانے ءِ اظہار بہ بیت ، ھما ناول منی پسُند ئیگ اِنت کہ لس جیڑه ءُ درداں گویاک بہ دَنت
کرشن چندر اُردو زُبان ءِ دیماتریں فکشن رائٹراں یکّے ءُ مستریں ترقی پسُندیں نبشتہ کار اِنت، آئی ءِ گِدارانی پجّی ءَ بازیں آزمانکی کتابے دیم ءَ اتکگ،
آئی ءِ تخلیق انسانی جیڑھانی دَرنگازی ءَ کن اَنت ءُ آئی ءَ گیشتر مھر ، غریبی ، شُد ، لُٹّ ءُ پُل ءُ ظُلم ءُ زوراکی ڈؤلیں بُن گپّ وتی ساچشتاتی بَھر جوڑ کتگ اَنت،
" غدّار " کرشن چندر ءِ نامی ایں ناولاں یکّے کہ پاکستان ءِ جوڑ بئیگ ءِ وهد ءَ ماں ھندوستان ءَ ھندو ءُ مُسلم ءِ نام ءَ بِنا بیتگیں جنگ ءُ هون ریزی ءِ پُشدر ءَ نویسگ بیتگ. چونہا اِے سرهال ءَ بازیں گِدار نبشتہ کنگ بیتگ اَنت چوکہ خوش ونت سنگهـ ءِ '' ٹرین ٹو پاکستان " بهیشم ساہنی ءِ " تَمس " قرةالعین حیدر ءِ "آگ کا دریا " رمانند ساگر ءِ "اور انسان مرگیا " دگہ باز،
ءُ چَرے وَیل ءِ پُشدر ءَ بازیں تامُر هم اڈ دئیگ بیتگ.
اِے گِدار سرجم ءَ "بیج ناتهـ" نامیں ھندو ایں کارستے ءِ مونولاگ اِنت بزاں ھمے کارست هبر کنت ءُ وتی هیال ، سرکپت ءُ اهوالاں بیان کناں بیت. کسّہ ءِ بُنگیج لالے نامیں میتگے ءَ چہ بیت. یک مھرانی دَوار، ھندو ءُ مُسلمانانی پُرامن ءُ هم سنّت ایں میتگے کہ ناگہا روچے ھندوانی کُشگ ءَ شورشے پاد کئیت ءُ ھر یکّے ترْاں تُرْون بیت۔
اِے ناول ماں جنگ ءِ نوبت ءَ جگر سندیں واقعہانی یک گرْنچے ، درد ءُ اندوہے ءِ سفر اِنت وانگ ءِ تہا انچیں مُلوریں کیفیت دَنت کہ گریوگ پرمائیت ءُ بژنیگ کنت -
تژن ءُ مَلنڈ کنگ کرشن چندر ءِ تخلیق ءُ ساچشتی هاسیتانی یک مزنیں بھرے، ناول " غدّار " ءِ تہا آئی ءَ اِے مذہبی کُشت ءُ کوش و فساد ءِ بگیری ءَ وشّیں وڑے ءَ تژن ءِ سگار کار گِپتگ - - - - - وھدے بُنجاھی کردار " بیج ناتهـ " ءِ هانواد ءِ سرا مُسلمان بِیڑ کارَنت ءُ آئی ءِ هانواد جَنگ ءُ تَباه کنگ بیت تاں آ بے ھوش ءُ سار چہ میتگ ءَ در کپ ایت ءُ تَچان بیت کہ لوگ ءِ کُچک آئی ءِ پُشت ءَ گون بیت گُڑا آ کُچک ءَ را بیرو دیان ءَ گوشیت :
" تو کہاں جائے گی کتیا - تو کتیا ہے تو انسان تهوڑی ہے کہ تُجهے اپنی جان کا ڈر ہو - یہ سب تہذیب کی باتیں ہیں - اُونچے مذہب اور اخلاق کے جهگڑے ہیں - یہ تلوار تو بہت بُلند اُصولوں کی حمایت میں نکلی ہے - شُکر کر تو غیرمہذب ہے ، جاہل اور بے اخلاق ہے تُجهے یہ معلوم نہیں مذہب کیا ہے، تو نے کبهی پانچ وقت نماز نہیں پڑهی، کبهی کسی گرجے، مندر ، مسجد نہیں گئ ............. "
اِے دانک انسانی زند ءِ سرا بلائیں تژن اَنت، ہمے انسان وتارا اشرف المخلوقات سرپد بیت، چہ توامیں مخلوق ءَ گھتر ءُ وت ءَ اَگل ءُ سماه ءِ هُدابُند زانت، تہذیب ءُ اخلاق ءِ دعویدارے ، وتی مذہب ءِ سر ءَ پَھر بندیت بلے چہ کُچک ءَ ھم بدتر ءُ گنده تریں شکلے ءَ زندگ اِنت۔
آئی ءِ نبشتھی زبان ءُ بیان ءِ طرز باز زیبا اِنت -
ماں ناول ءَ چہ کارست ءِ زُبان ءَ آئی ءِ اندری جؤزگ ءُ مارگانی وشّیں دابے ءَ دَرَنگازی کنگ بیت، گوں پُرزیب ایں رنگے ءَ کمائگ بیتگیں ھمُک تران ءُ هر دانک دل ءَ لَگّ اَنت - - - - -
کرشن چندر ءِ ساچشتانی هاسیتاں یکّے ندارگ کشّی اِنت، آئی ساچشتکاری ءِ اندر ءَ امیجری ءِ پُرکشش ایں گوناپ جُوانی ءَ مارگ بَنت،
ماں اِے ناول ءَ ھم کرشن چندر وتی نبشتہ ءِ وشتریں صفت ندارگ کشی ءُ گوناپ سازی ءِ جَلَشکاں گوں باکمال ءُ براه داریں رنگے ءَ سَھرا کنت ءُ پیشداریت -
No comments:
Post a Comment